• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Vánoční Osp

Kategorie Skály.

Vánoční prázdniny jsou tady. Původně byl plán jet na 16 dní někam dál, ale kamarád se zranil a nezbývá mi nic jiného než se přidat do Ospu od 26.12 do 3.1. Takže zabalit věci a hurááá do Ospu.

1 den: Ráno vstáváme a počasí je takové pofiderní. Na kopci pěkně, ale jakmile přijedeme do Ospu, totální humus. Obří poklička mlhy zakrývá celý Osp. V plánu je zkusit nalézt do nějakého 8c. Vybírám cestu Corrida 8c, protože je na slunci a je dlouhá, což by mi mohlo sedět. Měří okolo 35 metrů a má 2 bouldery. Cesta se rozděluje ještě na dvě délky. První z nich je za 7a a celé 8c.

Mlha a poklička

2 den: Dnes bohužel nucený restday. Ondra musí pracovat. Přidávám se do Triestu k Nevělíkům a jejich bandě. Pizza v dobré restauraci nebyla až tak špatná :D, ale mlhovité počasí je hrozné. Totální kosa a vítr. Večer je skvělá nálada. Zábava a sranda u stolních her.

3 den: Budíček 6:50 a hurá do skal. Venku svítí sluníčko ale v Ospu opět ta blbá mlha. Zkouším Corridu ale stále mi nejde spodní boulder. Docela sranda je slézání po stromě dolů, když už mám krátké lano. Dneska nic moc ale progres v cestě je.

Restday

4 den: Konečně je pěkné počasí. Svítí slunko!!!!! Prsty nemrznou a nálada je senzační. Propojuji jednotlivé kroky ale boulder je stále noční můrou. Potřebuji si zlepšit náladu nějakým přelezem. O den dříve Radmil vylezl Ptičja Vizija za 7c+. Je to dlouhý traverz přes celou stěnu. Dlouhé okolo 30 metrů. Některé kroky jsem už znal z dřívějších cest. Dávám na retro onsight a mám velikou radost. Dva těžké bouldery křižující cesty mezi sebou byli opravdu nádherné. Daleké odlezy mezi jištěním jako na písku. Suprová cesta. Je hodně vytrvalostní a pěkně mi tam nateklo. Výlez stál také za to.

Nějaký ten čas ještě je než zajde slunko a pouštím se do Matamorosu 7c. Dříve jsem v tom byl jednou a dnes padám na vrchu. Filip vylézá svoje druhé 8a cestu Samsara. Jeho nadšení pobavilo celou Peč. Řve radostí, že to vylezl a stále dokola. K tomu jeho báječné hlášky až mě bolí břicho ze smíchu. Ondra Nevělík vylézá Sanskij Par 8c+ a Kája Sonce V Očeh 8a+. Takže paráda.

5 den: Restday a jede se k moři do města Isola. Jsem tady asi už po šesté a stále se mi tady líbí. Je den silvestra a nálada je v plném proudu. Po cestě zpátky se ještě stavujeme do Kopru na nákup a na pizzu do jedné luxusní restaurace. A jaká byla pizza? Geniální :D. Okolo 16 hodiny se vracíme zpět na ubytko a silvestr se blíží. Každý si kuchtí jídlo a připravuje na večer. Silvestr je báječný. Cukroví a vaječný konjak s pivkama a prolitým tvrdým alkoholem doprovází celý večer. Filip nás opravdu baví svýma zážitkama. Místo aby řekl gainer co pijou sportovci, řekl garnier :D. Padá 12 hodina a rachejtle začínájí lítat. Venku zapalujeme světlice, prskavky a otevíráme šampus.

Restday

6 den: První letošní lezení. Někdo po včerejšku vydychával ale já se těšil na Corridu. Prvním pokusem zjišťuji, že je to marný. Neudělám jeden jediný krok z celé cesty. Ze stisku kříž do oblé lišty. Cestu vycvakávám a jen si lezu napohodu. Jakmile se vrátím domů, čeká mě 15 denní pauza od lezení. Vylézám Matamoros 7c a následně zkouším Tretje Tisočletje 8a. Je to prodloužení první délky. Nachází se v pravé části Mišja Peče. Má okolo 25 metrů a je to spíše kolmáč. Prolejzacím pokusem nevěřím svým očím. „Todle je za 8a“? Hrozně těžký. Malé oblé lištičky doprovází až ke slaňáku. Nejsou tady místa na klepání takže vytrvalost je výhoda :D. Druhým pokusem padám, že si nezvednu nohu a pro dnešek balíme. Slunko zapadá a zima nás tlačí do tepla.

7 den: V plánu je vylézt prvním pokusem Tretje Tisočletje a zkusit Albanskij Konjak 8a. Jenomže vše je jinak. Zmrzlý dolézám na polici po první délce. Zde se zahřívám a pokračuji. Bum a padám. Hmm tak dalším. Bum a zase padám. Co je si říkám. Takhle to pokračuje až do konce dne. Kvůli kůži nemůžu skoro lézt. Z těch malých lišt ji mám tak prolezenou, že se mi brutálně potí. Mlhavé počasí také hraje svoji roli s vlhkými chyty. Kvůli kůži musím změnit cestu jinak si už nezalezu. Pouštím se do Kindergarten direkt 7b. Ondra mi to radí na flash a v zápětí přelézám. Slaňák cvakám, když mi prší do očí a teče po mě voda ze skály. Ještě je světlo a vlézám do Peskovníku 7b+. Je to hned vedle Sanského Páru. Úvodní boulder po malých lištách přelézám s přehledem a výlez je trochu komplikovanější. Déšť to totálně zatekl ale nakonec se onsight povedl. Cesta vypadá, že je hnusná ale krokově báječná.

8 den: Poslední den před odjezdem. Všichni už odjeli v sobotu odpoledne, ale my ještě zůstáváme až do dneška tedy neděle. Ráno když se díváme z okna, je tam mordor. Sníh úplně všude, vítr, ne to nebyl vítr, to byl hurikán a teplota -4°. Expresky máme v cestách a musíme pro ně. Když dorážíme do Ospu, teplota stoupá o dva stupně nahoru. Sněhu je tady taky dost. Ondra, Peťa a Galoš to vzdávají a jen vymakávají presa z cesty. Taky to chci vzdát kvůli zimě a větru. Ale na polici bych měl snad rozmrznout a zkusit dát pokus. Bez 8a nejedu domů. Traverzuji sem a tam ale nic. Pořád jsem zmrzlý na kost. První délku vylézám totálně zmrzlý. Necítím prsty na rukách ani na špičkách noh. Zanedlouho rozmrznu a že zkusím, kam dolezu. Skála drží jako lepidlo a leze se suprově. Boulder po lištách přelézám napohodu. Chybí mi cvaknout 3 expresky a mám to. Nateklé nemám ani trochu což je celkem zajímávé, když mi v předešlých pokusech totálně nateklo. Ondra zírá jak puk, jak jsem to v takové zimě mohl vylézt :D. Já bych ještě lezl další cesty ale ostatní ne a jedeme domů.

Restday

Dlouho jsem se tak nenasmál jako tento výjezd. V ubytku nás bylo 25 čechů a sranda po večerech jak má být. Polské chrápače jsme nějak přežili i tu ukrutnou zimu tam venku. Takže teď 15 denní pauza a začít zimní trenink. Maturita volá a tak jsem zvědavý, co se příští rok povede vylézt. Chtěl bych poděkovat mým sponzorům Tendon, Scarpa, Amuerte a TP Climbing Holds za letošní podporu v mém lezení. Bušte, co to jde a splní se vám přání tak jako mě v minulém roce.