• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Semmering 2016

Kategorie Skály.

Tak a je to konečně tady!!! Svoboda :) Všechen ten stres mohu zahodit za hlavu a pořádně si užít 3 měsíce prázdnin!!! Takže na první trip jsem vyrazil společně se Štěpánem a Zbyškem do Semmeringu. A jak se nám dařilo, si můžete přečíst dále :)
Scarpa best

Jako první den volíme sektor Zapfl. Chtěl bych zkusit cestu Schweine Im Weltall za 8b, ale spodní boulder je celý zateklý. Proto volím cestu Arbitrage 8a, kterou mám už rozlezenou z předešlého zájezdu. Podmínky jsou úplně debilní. Lehká mlha a chyty takové oslizlé. Kůže nedrží, jak bych chtěl. Přijeli jsme odpoledne a po cestě jsem docela zničený. Arbitrage nechávám na další den. Zbyšek taky zkouší semnou a ještě si rozdělal cestu Odins Rache 7c. Štěpán rozkrokoval Gott Gegen Lisa Simpson 8b+. Jedná se o jeden krutý boulder. Vyleze se 10 metrů cestou 3 Tage Runder Mond 7c+ a pak příjde 6 krokový boulder za malé backhandy a pravou patu. Taky zkouším, ale vůbec na to není síla. Volím Druhým pokusem přelézám 3 Tage Runder Mond 7c+ a všem doporučuji. Krásná vytrvalostní cesta v převise po dobrých chytech. Dlouhé tahy a super kroky. Na závěr dne se jdeme ještě podívat k sektoru Monster. Už není moc času si něco rozdělávat a tak si prvním pokusem připisuji Streetfighter SD 7c. Někomu se to bude zdát jako pitomost, ale pro mě hezká linka. Přidá se pár těžkých kroků do původní verze. Pro dnešek balíme a doufáme, že další den skála vyschne a bude to ok.

Arbitrage 8a

Ráno dávám dvě cesty na rozlez a na prvním pokusem přelézám Arbitrage 8a. Podmínky stále špatné. Je obrovská vlhkost a cokoliv co chytnu, ihned ustřelí. Na prstech se mi dělá kašička, která mě už začíná štvát. Se Štěpánem jdeme zkusit cestu Selbst Ist Das Kind 8c. Tady fouká vítr a snad by to mohlo být suché. Ale prd. Lišta za lištou vlhká a já nejsem zas tak silný, abych to mohl v takových podmínkách lézt. Nejsem schopen to podržet. Volím jinou cestu Wenigstens Flugel 8a. První délka je za 7a+. Celkem dost přísné. A druhá délka je totální bomba!!! Lezení po dvou a jednoprstových dírkách. Některé byly dost zateklé a po každém kroku jsem musel namágovat. Jenomže když je celý Semmering mokrý, co mám jiného lézt. Vůbec jsem si nevěřil, že to půjde. Každý krok na max a čím výše tím těžší. Ještě ten den to přelézám a musím říct, že vršek byl dost zajímavý. Ať je lišta suchá či mokrá, v přelezovém pokusu mi to vůbec nevadilo. Najednou přišla síla a bylo posekáno. Další den máme naplánovaný rest, takže se dnes mohu zrušit. Pomalu se začíná stmívat a rychle si odškrtávám kombinace King Kong Verlangerun 7b, Cheap Kong 7b, Cheap Kong Verlangerun 7b+. Úžasné cesty se super kroky.

Gott Gegen Lisa Simpson 8b+

Dnes máme rest. Probouzíme se ve vodě. Celou noc byl brutální déšť a zateklo nám do stanu. Všechny věci plavou, spacáky durch mokré a každý nadává. Za hodinu vysvitne konečně slunko a začínáme sušit věci. Pomalu se zase dostáváme do pohody a vymýšlíme, co budeme dnes dělat. Tip padl si vyšlápnout na nějaký kopec. V rámci aktivní regenerace se vydáváme na jeden kopec. Cestou checkujeme zdejší potenciál a nacházíme skvělý převis, kde už jsou nějaké linie navrtané. V jednu chvíli chceme běžet dolů pro lezení :). Když už jsme konečně nahoře na kopci, šlapeme dál ferratou na samý vrchol. Hodíme pár fotek a valíme zpět k autu.

Čtvrtý den po restu se pouštím do Die Hangenden Garten Der Semir 8a. Chci zkusit to flashnout, ale padám nahoře. Tak to vylezu druhým pokusem. Bum a padám. Nakonec to vylézám na 5tý pokus s vykulenýma očima. Nevím, čím to bylo, ale potrápila mě natolik, že jsem byl totálně mrtvý. A v plánu bylo vylézt další dvě 8ačka :). Štěpán chce zkusit Selbst Ist Das Kind 8c a tak se přemisťujeme do sektoru Tschak - Bumm. Dáme si pár lehčích cest na dolez a pro dnešek mám dost.

Najdi mě :)

Ráno u snídaně Semmeringská svatba

Poslední den lezení, 5 pokusů za sebou tak jsem musel usnout :)

Předposlední den se jdeme rozlézt k Selbovi. Vybírám jednu 8+ku. Akorát jsem se špatně podíval do průvodce a nalezl jsem do Self Destroying Prophecy 8a. Po chvilce lezení mi to příjde hrozně těžký. To snad nemůže být 8+ doprdele. Přeci nespadnu v 8+ce, tak do toho dávám úplně vše. Bombím jeden boulder za druhým a poslední mě zastavuje. Po chvilce jedu dolů a koukám se znovu do průvodce co to je. Já blbec jsem se přehlíd o řádek. A na tento den mám projekt. Opět jsem moc to chtěl vylézt druhým, ale dostal jsem pěkně naprdel. Celý den se pokouším tuto cestu vylézt ale ani prd.

Daň za lezení

Detail mravence

Restday

Když má policie lezecký výcvik :)

Večerní lezeníčko

Sušení věcí po brutální bouřce

Poslední den se necítím vůbec dobře. Prsty mě bolí, předloktí tvrdé jako kámen a chce se mi spát. Po prvním pokusu v mém projektu to balím. Kluci taky nemůžou, tak balíme věci a jedem dom. Teď pořádně odpočinout, potrénovat a co bude dál??? No přece Flatanger ouuujeeeeee!!! Nemohu se dočkat :)

Opravdu luxusní počasí :(

Jediné místo kde je trochu sucho

Co se podařilo vylézt: Die Hangenden Garten Der Semir 8a, PP 5

Wenigstens Flugel 8a, PP 4

Arbitrage 8a, PP 6

3 Tage Runder Mond 7c+, PP2