• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Frankenjura 2

Kategorie Skály.

Zrovna co přijedu z prvního tripu v Juře, volá mi Ondra, jestli nechci jet do Jury na 14 dnů. Odpověď je jasná ANO. V sobotu 9.8 začíná náš 14 denní trip. Cestou nabíráme Romana a stavujeme se k Ondrové babičce pro zbytek věcí a jedeme směr Jura.

První den lezení

Začínáme lézt v oblasti Schlaraffenland. Motivace byla velká a tak se pouštím do těžkých cest. Z jednoho 8a rychle prchám pryč do cesty T-rex 10-. Prvním pokusem skrokuji a že by to mohlo jít. Ale druhým pokusem hořím snad všude i tam, kde to bylo lehké. Šel jsem si vylézt aspoň jednu krásnou 9- a celý unavený se vracím k autu.

Rozhledna

Camp

Hlásí pěkné počasí a tak přejíždíme následující ráno lézt nad kemp. Zkouším cestu Center Court 10-ale nemůžu vymyslet boulder přes mikro lištičku. Nechávám na příště a jdu zkusit super parádní cestu Herkules 9/9+. Ve flashovém pokusu padám ve skoku, ale ve druhém pokusu skáču jako Sharma a cestu dolézám. Rozhodně nejhezčí cesta v téhle obtížnosti co jsem kdy lezl. Parádní kroky v převise. Na závěr dne se jdu ještě pověsit do Poseidona 10- ale ten si nechám po restday.

Výhled z rozhledny

Na restday jsem se špatně vyspal kvůli postiženému ptákovi, co celou noc vyřvával v lese. Ale náladu mi to nezkazilo, protože na večeři jsme plánovali uvařit si švestkové knedlíky. Mouku, tvaroh a cukr jsme nakoupili v obchodě a švestky máme od Ondrové babičky. Víko od jídelní krabice posloužilo jako váleč na těsto. Martin odpeckovával švestky, Ondra je plnil do těsta, Roman jenom slintal a já to vařil. Celkem jsme udělali 43 knedlíků, takže naše břicha dostali pořádně zabrat.

Knedlíky

Ráno začínám na rozlez 8+ a plán je Poseidon. Zdá se, že po knedlíkách to nějak dneska leze. Nejdříve si vylezu přímou variantu Tanz Der Arroganz 9+ a následně začínám pokusovat Poseidona. Je to vytrvalostní cesta s boulderem nahoře. Dolézám na pohodu pod boulder a ne a ne trefit dírku. Tento krok byl pro mě noční můrou. Dal jsem 4 pokusy toho dne, ale na další pokus už nezbyla síla a tak nechávám na další den.

Po včerejším pokusování jsem na šrot. Dávám první pokus v Poseidonovi a spodní část je pro mě těžší než byla včera. Pod boulder dolézám s laktátem až za ušima. Sklepávám a boulder přelézám. Tak a jen to neposrat a bude hotovo ale nahoře je dlouhý nátah z dvou bočáků do dobré díry. Jak jsem měl nateklé, nedotáhl jsem pohyb a díru trefuji dole pod ní. Řev jak prase přes celý kemp ale muselo to ze mě vyjít. Dotahuji se zpět a vymýšlím to jinak. Takhle to nepůjde. Vymyslel jsem to přes lišty, které mi seděly. Ten den jsem už nechtěl jít, ale nakonec jsem dal ještě pokus. Boulder přelézám a dolézám na 6 pokus. Konečně je to tam!!! Lézt to znovu a znovu je vyčerpávající kvůli délce cesty. Můžu si oddechnou a jít dál. Ještě dávám parádní cestu Fit For Fun 9 a dneska už konec.

Poseidon 10-

O restday se počasí zhoršilo. Byla zima a neustále pršelo. Rozhodli jsme se jet na sever za lepším počasím.

Déšť

Ale ani tady není počasí lepší. Prší, je zima. Přespáváme a doufáme, že se počasí zlepší. Čas trávíme v autě u lezeckých filmů.

Restday na severu

Stěna Holzgauer je převislá kde neprší a dá se lézt za deště. Roman mi radí, ať jdu zkusit Nikitu 10-. Po prvním prolezení se zdá být lehká. Ale v dalších pokusech ne a ne spojit jednotlivé pasáže. Kvůli zmrznutým prstům se nedalo lézt. Nechávám na další den.
Když další den ráno vstaneme, počasí je ještě horší. Mlha a hrozné vlhko. Ale to nás od lezení neodradí. Kůže skoro už žádná není a síla o tom ani nemluvím. Prvním pokusem v Nikitě si udělám díru v prstu. S tím se nedá lézt Nikita ani s tejpkou. Tak jdu zkusit Blow Job taktéž 10-. Nejtěžší je to dole přes krásný bouldřík. Ale tejpka na prstě nedrží a bez ní si to nedokážu představit. Síla taky zmizela ale na cestu Nimue 9 síla zbyla. Bylo to po velkých chytech takže na kůži ideální ale nateklo mi teda pěkně. Slaňák jsem zapnul v klidu a ne jak přede mnou jeden borec, z nabraným lanem cvakal slaňák a spadl při tom. To byl let přes celou stěnu. Čas se vrátit zpět na jih.

Jak si kamarád hrál

V úterý lezeme v Trockauer Wand. Zkouším Steep Mud 8a ale nějak mi nejde. Chyty byli mokré a chtěl jsem se na to vykašlat. Ale nebylo tam nic jiného lézt, tak jsem dal ještě pokus. Najednou přišla síla a šlo to. Na třetí pokus padá. Ostatní už tam taky nemají co lézt a tak přejíždíme na Schlossbergwande. Zkouším z minula Master Blaster 10-/10 ale marně. Po týdnu lezení tady v Juře není síla ani kůže. Na dolez dám 7b a cestou zpátky se jdu podívat na Vítka, jak zkouší cestu Rock Wrestling 10-. To bude projekt na další zájezd.

Master Blaster 10-/10

Počasí se zlepšilo a podmínky byli super. Přelézám na třetí pokus cestu Out Of Berlin 8a. O kousek dál jsem si všiml krásného převísku.

Zaujala mě cesta Laurin 9+. Taková Sharmová cesta, kde nohy lítají ve vzduchu. Na druhý pokus přelézám.

Laurin 9+

Když poslední den nebylo co jíst.

Se svým zájezdem jsem spokojený. Počasí mohlo být lepší na to, že je léto a bylo 8 stupňů - ale budiž. Kůže přežila a síla ubyla. Je čas něco natrénovat, protože se blíží fesťák v Teplicích.