• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Triple Rock and One Competition

Kategorie Skály.

Na internetu se dívám, že se konají o víkendu závody v Brně v boulderingu pod širým nebem. Všichni o tom básní jak super závody to jsou a tak mi to nedá a jedu tam.

Když už budeme tak blízko Krasu, neváháme a v pátek jedeme na Holštejn. Závody začínají až v sobotu tak se aspoň trochu rozlezeme. Můj dlouholetý projekt je Kašpárkův Hrobeček Soft 10-. Rozlezová cesta Starobrno 8- a jde se na to. Zkouším Softa ale mám bohužel smůlu, je mokrý. Snažím se chyty přemágovat ale marně. Nedaří se mi je vysušit. Martin zkouší taky ale je to marný. Fouká mírný vítr, ptáci zpívají a to nám zlepšuje náladu. Hapík s Adamem řežou na Vaňousech Epitu. Oba přelézají s přehledem a můžou slavit svoji první devítku. Já s Martinem to pro dnešek balíme, ať jsme čerství na zítřejší závody a ještě než odjedeme, stavujeme se na Rasovnu shlédnout nové bouldery od Štěpána Stráníka.

Holštejn

Je sobota a přijíždíme z Krasu do Brna na VUT. Zde už je mnoho závodníků včetně postavených závodních boulderů, které vypadají úžasně. Zaregistrovat, rozcvičit a jde se na to. Kolem 10 hodiny závod začíná. Leze se cca 13 boulderů všude možně. Nabíhám do nejlehčích a přebíhám je rychle. Potom se odebírám na horní patro, kde se nachází hromada těžkých boulderů. Většina jich je na slunci a lézt je utrpení. Teplota stoupá pomalu ke čtyřicítce a slunko nabývá na žáru. Obliny na slunci to je něco. Většinu z nich přelézám do třech pokusů. Zastavím se nad dvěma, co mi vůbec nejdou. Držení malých jebek na slunci to mě motivovalo o to víc to přelézt. Všechny bouldery jsou úžasné a suprově postavené. Všechny dávají hlavu a patu. Pohyby v nich jsou nepopsatelné. Stavěčům se tyto závody moc a moc povedly. Stavěli David Kozel a Radovan Souček. Všichni jak lezli bez trika se spálily skoro na uhel :D „Au au“ jsem si říkal i já. Do finále se bohužel nedostávám a tak vymýšlíme záložní plán navštívit opět Holštejn.

Boulder Kašpárkův Hrobeček

Zkouším znova Softa a je suchý. Dávám nadějné pokusy ale i přes vyčerpávající závody dolézám skoro navrch. Únava je na mě dost znát a na další pokusy není síla, proto zkouším kombinace cest jako Bar-Hro-Glu, přímého Kašpárka atd. Moje prsty strašlivě bolí a síla je pryč. Balíme a rychle jedeme zpět do Brna na finále a následnou párty.

Finále už jsme prošvihli ale párty teprve začala. U chlapů zvítězil Tomaso Greksak, na druhém Vláďa Střílek a na třetím místě Vilda Chejn. U holek Péťa Růžičková, Věrka Kostruhová a Eliška Vlčková.

Fotky naleznete zde na Facebooku, http://chalupapetr.cz/

V neděli ráno se probouzím s Adamem v podzemním parkovišti. Za chvíli přiletí Hapík a jedeme ještě do Sloupu :D. Na rozlez i později jako na dolez dávám Starou Plotnu 8/8+. Minulou návštěvu jsem zde vylezl cesty Jelínkova a Ippolito. Místní vymysleli propojku mezi těmito cestami a přidali nástup od Sofie. Cesta se jmenuje Sojelipo za 10-/10. Na tož, že jsem lezl všechny tři cesty nemůžu uvěřit, že dělám o polovinu kroků jiných. Chytám chyty, které jsem dříve nebral atd. Prostě báječná cesta. Spíše vytrvalostního charakteru. Dávám dva pokusy, ale na další už není síla. Třetí den lezení je třetí den lezení. Ještě jdu zkusit cestu Krátká Křeč 9+. Po ukrutném zkrokování jsem už totálně DEAD. Jen tak si ji jdu ještě zkusit. Dávám pokus, ale padám u první expresky. Stáhnu lano a znova se navazuji. Třetím pokusem přelézám. Ještě trochu zaváhání u slaňáku a je posekáno. Kluci ještě lezou a tak s Klárkou si jdu ještě vyblbnout na bouldery. Jenže v krasu lézt bouldery na dolez to se rovná smrt. Pro dnešek konec.

Krátká Křeč 9+

Bouldering

O týden později jedu s Adamem, Míšou a Peťanem na Slovensko oblast zvaná Porúbka. Zde se nachází moc pěkný sektor Nollovky. Cesty se pohybují od šestek až po 10-.

Od minula mám rozlezenou cestu Kríza Stredného Veku 10-. Úvodní boulder mi dělá stále potíže. Je moc do těla a při tom držíš malé chyty na bočáky. Házíš pravé patičky a soukáš se výše. Určitě stojí za vylezení tato cesta. Je převislá, dlouhá a nabízí spoustu lezeckých možností.

Z lehčích cest určitě stojí za vylezení také Olinova 8, Semtex 8+/9-, Red Bull 8+/9-, Slnečne Dni 8- a z těch těžkých Rajka 9-, Monzun 9-/9 a Teoria Slávy 9. U této cesty bych se ještě chtěl zastavit. Teorii by měl vylézt každý povinně. Je převislá cca 30° a dlouhá skoro 30 metrů. Je vytrvalostní a hezká. V tomto stupni patří mezi moje BEST TOP cesty. Všechny cesty jsou prostě hezké a celkem bych řekl, že i poctivé. Takže kdo by měl cestu okolo nebo přímo, určitě vyzkoušejte, stojí to opravdu za to. Zde jsme strávily dva dny a oblast jsem skoro vyčistil až na tu jednu 10-. Není to nijak velká oblast s mnoha cestami, ale za návštěvu to rozhodně stojí.

Už delší dobu jsem nebyl ve Višni a tak volám Adamovi, zda by nechtěl jet. Odpověď byla jasná ano. Vlakem dojíždíme do Frýdku, kde nás nabírá Pavel s jeho bandou. Nemůžu se dočkat, až zase uvidím Višeň. Když už jsme u toho. Co je lepší? Kras nebo Višeň? Hmm za mě Višeň :D.

Den nám začal hezky. Padáme jak hrušky v rozlezu v cestě Lady 8. Myslím, že někde jinde klidně 8+ :D. Na druhý pokus přelézáme oba dva. Dříve jsem zkoušel Kušu 8a a celkem mi šla. Prolejzací pokus není vůbec špatný a za chvíli můžu slavit přelez. Dlouhá, převislá, dobré chyty to je přesně můj styl lezení. Adam se vrhá do cesty Zagrila 10-. Jedná se spíše o kolmější cestu s morálovým dolezem. Je tam jeden dlouhý odlez kde je těžké místo. Pokaždé, když Adam tam spadnul, málem mě protáhl první presou. No pocit to není vůbec dobrý :D. Ale jak říkal sám:“jak do peřinky.“

Foto: Pedro

Mám chuť zkusit zde místní béčka. Nalézám nejdříve do Skaly 8b. U třetí expresky je nejtěžší boulder. Daří se mi ho zkrokovat ale v kuse ne a ne dát. Jeden jediný krok mi nejde a to náskok do malé dírky. Dále cesta pokračuje madlo, boulder, madlo, boulder, dolez. Vrchní část už není až tak těžká. V druhém boulderu vypadávají nohy, hází se různé patičky a v horní části hraje důležitou roli technika. Cesta je moc hezká, škoda toho spodního boulderu. Člověk než vymyslí tu svou správnou variantu jak to lézt, je hotový. Moje pokusy končí v dolním boulderu.

Adam je tak silný, že rve stupy a chyty ze Zagrily. Na klase to asi nehne a zůstane na 10-. Už ho nebaví padat nahoře a tak zkouší cestu Maraton 10-. Brutální silová cesta se závěrečným skokem do madla. Cesta mu jde jak po másle ale gravitace je silnější než on. Další cestu co zkouším je Kumm Ombo 10. Vede hnedka vedle Skaly. Kumm Ombo je naopak vytrvalostní cesta bez možnosti odpočinout si. Kroků tam člověk udělá daleko méně než ve Skále. Cesta je taky velice pěkná a zajímavá krokově. Jen najít ten odpočinek je krapánek těžší. Čím výše tím delší tahy a laktát jak by smet. Tady ve Višni se hned zničíte ani o tom nevíte. Takže jak bych to řekl. Tento víkend sázím a příště sklízím :D. Opět plno cest rozlezených a hurá na trenink ať příště nepřijedu sprázdnou. Blíží se Špáňo tak šup šup.