• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Arco 2014

Kategorie Skály.

V pondělí 7.7. vyrážím společně s rodinou do Arca na dovolenou. Jelikož přijedeme celí zničení po dlouhé cestě, lézt už nejdeme. Jdu se jenom rozlézt na menší kámen, kde je jeden boulder.

Další den jdeme lézt do Massone. Tam si rozlezu jedno 8a Gameboy plus. První délku za 7b dávám na onsight a sedám si v boulderu co následuje. Padám v klíčovém kroku přes hranu. Bohužel v ten den jsem nepřelezl. Počasí nebylo vůbec dobré, celou dobu pršelo.

V campu jsem potkal Helenu Lipenskou, která tam taky byla na dovolené. Druhý den dopoledne jsme spolu šli lézt do sektoru Belveder. Zkoušel jsem nějaké cesty na onsight ale nedařilo se mi. Nakonec jsem urval dvě 7b+ obě na druhý pokus.

Boulderin - Traverz 7A
Traverz 7A

Bouldering - Pštros 6A+Pštros 6A+

Třetí den lezení vyrážím vylézt Gameboye 8a a po rozlezení přelézám na první pokus toho dne. Klíčový boulder se nacházel v horní pasáži, která byla takřka stropová. Vylepšil jsem software a bylo posekáno. Celkem na třetí pokus zdolán.

Následující den je plánovaný rest. Máme v plánu jít ferratu pod hradem Drena. Ferrata vede přes krásný kaňon, kde pod vámi teče řeka.

Ferrata

Pauza

Tento úžasný převis jsem zahlédl hned vedle ferraty a musel jsem se na něho jít podívat. Tipoval bych tak boulder za 8B. Sundal jsem batoh a šel to zkusit. Je to nádherný boulder. Škoda, že ty kroky jsou tak těžké.

Objevování nových boulderů

Jelikož mamka neleze, dopoledne trávíme čas s ní na výletech a odpoledne chodíme s tátou lézt. Nezbývá čas jezdit do okolních oblastí tak jezdíme do Massone. V plánu mám vyhlídlé další 8a Profumo di invisible. Cesta má 2 těžké bouldery, mezi kterými je bolavý nohand za koleno. Padám dokola v prvním boulderu ale na 4 pokus přelézám s pomocí povzbuzování Italů. Dolezu se na jednom pěkném 7a+ a jde se do kempu.

Forma je, plán je jasný, další 8a Red Rock. Cesta je boulderového charakteru která mi nesedí. Klíčový boulder je hned dole u 4 expresky kde je dlouhý krok do lišty. Pro mne to byl nekontrolovatelný krok. Na konci dne jsem řekl, že dám ještě jeden pokus. Nevěřil jsem, že to bude přelezový, už jsem byl unavený. Dolezl jsem do místa kde bylo pro mne nejtěžší a krok jsem udělal. Pohlídal jsem si nohy a bylo přelezeno.

Další restday jsem strávil s rodiči ve městě Madonna di Campiglio. Obloha byla jasná, tak vyrážíme na lanovku, která nas vyvezla na Monte Spinale. Takové nádherné výhledy jsem ještě nezažil. Nafotíme a jdeme dolů přes obrovskou louku, kde potkáváme kravičky.

Madonna

Dolomity

Další den dopoledne si jdeme vyšlápnout kopec Cima Altissima. Vylezeme nahoru a vidíme celé jezero Garda. Nahoře jsou staré zákopy z války, které si procházím. Je to jak bludiště. Najednou vidím velkou hromadu sněhu. Hned se běžím podívat blíže a zkouším na ni vylézt. Volím nejtěžší variantu výstupu. Bohužel dostal jsem se do půlky, kde bylo hluché místo bez žádných stupů ze sněhu. Zabodávám nohy a najednou sklouznu po zadku až dolů do bláta. Vstanu a jdu o kousek vedle, kde to není tak přikré. Vylezeno na první pokus :D. Oklasifikoval bych to tak 2+ a k tomu omrzlé prsty a mokré boty :D.

Následující dny se strašně oteplilo ke 35 stupňům a tak volím variantu, že polezu cesty na onsight. Jdu zkusit cestu Il vizietto 7c a OS padá. Radost je veliká, je to totiž moje první 7c na onsight. Dále zkouším 7b+ ale nevyřešil jsem boulder, přelézám až na druhý pokus. Dávám ještě jedno 7b na onsight a jdeme celí zničení do kempu.

Malá dopolední procházka po Arcu

Procházka

Následující den zkouším 7c Pilotwings, které mě stojí dost pokusů a stále mě nepustí kličový boulder za malou lištu. Asi už po tom týdnu a půl jsem slabý a tak opouštím naštvaně tuto cestu a lezu něco jiného.

Poslední lezecký den a den před odjezdem přelézám Only Locals 7b+ OS a Epilogo 7b OS. Zvedl jsem si náladu a můžeme jet domů zase potrénovat a nabrat síly na další tripy.

Děkuji mému sponzorovi Tendon, který mě podpořil lanem Tendon Master 9.7 na kterém jsem vylezl všechny mé cesty. Všem ho doporučuji. Tak zase příští rok.