• DENIS PAIL - blog sportovního lezce

Do třetice Osp a dvě další 8b!!!

Kategorie Skály.

Každý rok si dávám na Vánoce dva týdny pauzu od lezení. Ale letos jsem to musel odložit. Ve škole jsem končil už 18.12. a tak jsem měl hodně času. Váhal jsem, jestli pauzovat či zajet na skály. Vyhrála druhá varianta a jak se později ukázalo, nelitoval jsem :D.

Strašidelné počasí

Do Ospu jsme vyrazili 19. až do 28. prosince. Posádka se skládala Míša, Peťan, Štěpán a já. Plán zněl: zalézt si lehčí cesty a užívat si to. Ale hlavou mi pořád vrtalo, co takhle zkusit něco těžkého když mám hodně času. A tak jsem vlezl do Gorenskij Šnops 8b. Krásná dlouhá vytrvalostní cesta s dvěma bouldery. Dva dny jsem pokusoval ale ne a ne udělat prostřední boulder. Skládal se z malých dvouprstových lišt a těžký krok přes malý stisk. Nahoře už to bylo lehčí ale spadnout se tam dalo. První délka je za 7a. Podmínky vůbec nebyly dobré. Skoro 100% vlhkost a zima po celou dobu zájezdu krom dvou dnů.

Výhled z ubytka na krásnou vilu

Výhled z ubytka

Pohoda
Třetí den jsme se jeli podívat do Chorvatských lezeckých oblastí. Přijíždíme na hranici mezi Slovinskem a Chorvatskem. Vytahujeme občanky a Štěpán, který občanku sebou nemá, ukázal svůj řidičák. Paní policajtka nás řádně kontroluje a na Štepanův řidičák se usměje a řekne, že to není dostatečný doklad o totožnosti a že ho nepustí přes hranice. Pak nám řekla,že když jsou ty Vánoce tak pokutu v hodnotě 500 eur nám nedá. Hmmm babizna. Potom na Peťana, že má ukázat zelenou kartu atd. Musela si dokonce posvítit baterkou na naše auto, protože nevěřila, že je tmavě modré. Vypadalo jak černé. Její chování jsme nikdo nechápali. Prodlužovala to tak dlouho a potom, že se máme otočit a jet zpět. Cestou se stavujeme do obchodu nakoupit a jedem na hostel. USB flashky napojíme do televize a čumíme na filmy. Takto trávíme každý večer. U toho popijíme vaječný koňak a papáme cukroví.

Koňak, cukroví a lezecký film

Sucho

Jeskyně v černém kalu

Na hostelu s námi bydlí dva Brazilci. Později se dovídáme, že jsou na evropském tripu od července do března. Tiše závidím :D.

Černý kal

Po restday jsem se rozlezl v Tazio 6c a šel na Šnopsa. V prvním pokusu opět padám v boulderu. Dal jsem hodinu pauzu, kde mezitím Štěpán vylezl své první 8b Mrtvaski Ples a spustil přelezovou vlnu. Poté jsem šel na pokus a rovnou to tam poslal. Zabral sem, první boulder udělal, nahoře pod převisem sklepal, udělal další boulder, kde jsem se zlekl, že držím mokrý stisk ale adrenalin prsty sepínal tvrdě a už jsem byl v madle. Trochu odpočnout, udělat pár kroků po lištách, cvaknout slaňák a euforie mohla vypuknout :D. Ještě dávám JSFK 7c+ na druhý pokus. Večer oslava s pivem a čučení na filmy.

Most

Další den jsou Vánoce a jdeme lézt. Pod skálou potkáváme Jernera Krudera, který si dává jedno 8a+ asi na rozlez a u toho si zpívá koledy. U skály jsou malé větvičky znázorňující stromeček, posypaný mágem jakože sníh a mobil, který hraje koledy přes celou Mišja Peč. Stále dokola hrála ta samá písnička. Už jsem ji znal skoro nazpaměť :D. Pak to vypnuli a hráli normální písničky. Byl to takový pohodový den. Mlha jako prase, chyty vlhké. Dál jsem Figu 7b+ na flash a rozlezl jsi Lahko Noč Irena 8b. Plán byl lézt už jenom lehčí cesty ale ona se na mě tak dívala a já nemohl odolat. Byla hrozná zima, nedalo se skoro vůbec lézt. Hned na začátku je boulder, kde mi pokaždé zmrzly prsty. Pro dnešek jsme to zabalili dříve.

Vánoční den pod skálou

O dalším restday jsme se vydali do Itálie omrknout nějaké další oblasti. Jeli jsme do Napoleonica. Skály přímo u cesty, traverzy ohodnoceny jako 8b+ atd. Takže si tady zaleze každý jak boulderista tak i lanař. Výhledy na moře moc nejsou je mlha a zima. Procházeli jsme se po sektorech a zkoumali něco nového. Cestou zpátky jsme se stavili jako pokaždé se podívat do Ospské jeskyně. Minule jak jsem zde byl byla celá naplněna vodou ale dnes byla suchá. Zkoumáme linie na příští zájezd a valíme na pokoj.

Svítí slunce, teplo na prsty je, lezení bez trika a čekání až zajde slunce. To jsou pro mě nejlepší podmínky na lezení v tomto zájezdu. V Ireně padám dole v boulderu než to dostanu do těla. Příliš těžký boulder ale jak jsem ho jednou udělal, už jsem to udělal pokaždé. Po boulderu příjde lehčí pasáž a na konci odpočinek za krápník. Pro mě není moc dobrej a tak třikrát namáguji a lezu dál. Po té příjdou čtyři těžké kroky a pak už jen vytrvalost. Spadl jsem nahoře a věřil, že to nakonec půjde. Vymyslel jsem si lepší program v horní části a dalším pokusem přelézám. Radost je veliká, protože to se mi nikdy nepovedlo vylézt dvě 8b za jeden zájezd.

Věděl jsem, že když to dneska nevylezu tak už to tento zájezd nedám. Hlásili další den zimu a sníh. Lidí už je tady mnohem více a čekání na rozlezy není vůbec dobré. Ještě že jsme pokaždé přišli jako první pod skálu :D.

Večer okolo 7 hodiny začíná počasí kouzlit. Padají sněhové vločky tak velké jako zátka od vína. No to budou zítra podmínky :D.
Ráno jak jsme vyšli ven nás vítá severák. Oblečení jsme jak na severní pol ale od lezení nás to neodradí. Hřejivé polštářky mě ohřívali po celou dobu, ale nebylo to ok. Na rozlez jsem dal 6b+ ale jak byla zima, vůbec jsem necítil, jestli je to madlo nebo lišta.

Ranní probuzení

Ze včerejška mám expresky nacvakané v Preobrazbě 7c+. Vůbec mi nešel ani jeden krok. Spadl jsem hned dole v rozpažce. Zahřál jsem se a na další pokus jsem nemohl uvěřit a jsem na hoře. Pěkná cesta ale vůbec mi neseděla. Těžké kroky a závěr je pěkně vypečený. Vítr byl obrovský a tak prchám do levého mordoru kde si vylézám Gospodar Prstenov 7c+.

Večer klasicky trávíme koukáním na filmy zvláště na horory :D a žolíkem pro dospělé :D. Dojídáme poslední cukroví a lezecký zájezd se chýlí ke konci.

Poslední den se nedá vůbec lézt. Zima, vlhko a tak vybírám matroš z cesty a jedeme domů. Zimní trenink se zůročil náramně a teď mě čeká další. Chtěl bych poděkovat mým sponzorům, že mě podporují. Děkuji Tendon, Scarpa, TP Climbing Holds a Amuerte.
Skály letos byli poslední a ted už jenom HARD Trenink.